Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Daugybė jaunuolių lieka neišgirsti, Rinkos aikštė, p. 7

Autorius: ELTA ir "R.a." inf., data: 2006 03 15
Tiražas: 5959; Rubrika: Nenurodyta

Psichologinės pagalbos tarnybų telefonai netyla, "Vaikų linijos" ir "Jaunimo linijos" savanoriai nespėja kelti ragelių ir pasikalbėti su visais norinčiais, dėl to šios tarnybos laukia paramos iš šalies verslininkų, kad galėtų plėsti veiklą.

Pernai prisiskambinti į"Vaikų liniją" ir "Jaunimo liniją" mėginta beveik 6 mln. kartų, o tai yra 26 kartus daugiau nei tarnybose dirbantys savanoriai pajėgė atsiliepti. Siekdamos plėsti psichologinės pagalbos galimybes, tarnybos kreipėsi į šalies verslininkus. Vaikų linijos" vadovo Roberto Povilaičio teigimu, didžiulis ir vis augantis neatsakytų skambučių skaičius rodo milžinišką psichologinės pagalbos poreikį. "Jis negali būti patenkintas, nes neturime tiek lėšų", - sakė jis. "Vaikų linija" ir "Jaunimo linija" kreipėsi į visas didžiąsias šalies telekomunikacijų bendroves, kviesdamos bendradarbiauti plėtojant psichologinę pagalbą vaikams ir jaunimui. Į šį kvietimą jau atsiliepė "Lietuvos telekomas", šiems metams abiejų tarnybų veiklai skyręs 50 tūkst. litų.

Pagalbos linijų skambučių išlaidas apmoka Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, dalį administracinių išlaidų padengia Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybės. Tačiau, pasak "Jaunimo linijos" vadovo Pauliaus Skruibio, tai sudaro tik trečdalį reikalingų lėšų. "Jei rinkoje konkuruojantys ryšio operatoriai susivienytų ir skirtų finansinę paramą, tai galėtų tapti unikaliu projektu ir labai padėtų plėsti psichologinės pagalbos galimybes", - sakė P. Skruibis. Daugiau dėmesio vaikų ir jaunimo psichologinių problemų sprendimui ragina skirti ir Europos Parlamentas, pernai gruodį Europos Sąjungos šalims pasiūlęs remti pagalbos telefonu tarnybas kaip esminę vaikų apsaugos sistemos, dalį. Jungtinių Tautų Vaiko teisių komitetas šiemet sausio pabaigoje svarstė Lietuvos ataskaitą apie vaikų teisių padėtį ir rekomendavo didinti bendradarbiavimą su "Vaikų linija" bei užtikrinti, kad ši linija pasiektų daugiau vaikų ir praplėstų darbo laiką iki 24 valandų per parą.

2005 metais "Jaunimo linijos" savanoriai atsiliepė į 143 tūkst. skambučių, 30 tūkst. daugiau nei užpernai. "Vaikų linija" atsilieptų skambučių skaičių padidino beveik dvigubai - nuo 49 tūkst. 2004-aisiais iki 73 tūkst. pernai. Tuo tarpu neatsakytų skambučių pernai "Vaikų linijoje" suskaičiuota 3,5 mln. (2 mln. daugiau nei užpernai). "Jaunimo linijoje" pernai pagalbos negavo apie 2 mln. mėginusiųjų prisiskambinti (1 mln. daugiau nei 2004-aisiais). "Jaunimo linija" yra pirmoji savanoriška psichologinės pagalbos telefonu tarnyba Lietuvoje. Jos tikslas - sumažinti jaunimo krizių ir savižudybių skaičių.

Į "Jaunimo liniją" galima paskambinti visoje Lietuvoje nemokamu telefono numeriu (8*800) 2 88 88 nuo 16 iki 7 vai., o savaitgaliais - visą parą. "Vaikų linija" yra skirta vaikams ir paaugliams, norintiems pasikalbėti apie iškilusias psichologines problemas, ji veikia Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje. Nemokamu numeriu (8*800)1 11 11 nuo 11 iki 21 vai. vaikai gali skambinti iš visos Lietuvos.


Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt