Autorius: Eglė Petkutė, data: 2007 01 30
Tiražas: 17260; Rubrika: Pirmas puslapis/Po saule
"Vaikų linijos", teikiančios psichologinę pagalbą telefonu ir internetu, likimas pakibo ant plauko.
Per 2006 metus nemokamu pagalbos telefonu vaikai bandė prisiskambinti beveik 4 mln. kartų. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos tarnybų darbuotojai sugebėjo atsiliepti tik į 87 tūkst. skambučių.
Šiemet nė viena savivaldybė dar neskyrė lėšų "Vaikų linijos" veiklai finansuoti.
"Kol kas tik Socialinės apsaugos ir darbo ministerija pažadėjo skirti 15 tūkstančių litų paramą. Psichologų darbui apmokėti ir administracinėms išlaidoms reikėtų bent 300 tūkstančių", - "Klaipėdai" sakė "Vaikų linijos" vadovas Robertas Povilaitis.
Jis tvirtino, kad psichologinės pagalbos poreikis kasmet vis didėja.
Gruodį tarnybos specialistai buvo priversti apriboti vaikų laiškų internetu kiekį, nes į visus juos atsakyti fiziškai nepajėgia. Klaipėdoje vaikų skambučius priima Pedagoginės psichologinės tarnybos darbuotojai.
Savivaldybės Vaikų teisių apsaugos tarnybos vedėja Gražina Aurylienė apie dramatišką "Vaikų linijos" situaciją teigė negirdėjusi.
"Psichologinę pagalbą vaikams teikianti tarnyba būtina. Jeigu padėtis tokia prasta, manau, savivaldybė tikrai atsižvelgs. Apsvarstysime šį klausimą artimiausiu metu", - pažadėjo G. Aurylienė.
Jungtinių Tautų Organizacijos rekomenduojama visą parą veikianti psichologinės pagalbos linija Lietuvai kol kas - tik siekiamybė.