2010 01 06 Didžiausios emocinės paramos telefonu tarnybos Lietuvoje "Jaunimo linija" ir "Vaikų linija", skatinančios ir plėtojančios savanorystės idėjas šalyje, per praėjusius metus, nepaisant ekonominio sunkmečio, į savo veiklą įtraukė daugiau savanorių, kurie atsiliepė į kur kas didesnį vaikų ir suaugusių pagalbos šauksmą telefonu ir internetu. "Ačiū jums labai. :) Jūs man padėjot labai... Nežinau, ką daryčiau, jei nebūtų "Vaikų linijos"... Siūlau visiems, kam tik pasidaro liūdna, sunku ar jaučiatės vieniši, pamiršti, PARAŠYKIT čia pagalba garantuota... Jausitės išklausyti, gausite patarimų ir jausitės laimingesni", "Vaikų linijos" puslapyje komentarą paliko Sigita. "Vaikų linija" ir "Jaunimo linija" atsiliepia į 75 proc. (apie 200 tūkst. per metus) visų LTPPTA atsiliepiamų skambučių ir atsako į 93 proc. visų LTPPTA (virš 4 tūkst. per metus) atsakomų laiškų internetu. Šiose tarnybose 2009 metais dirbo 228 savanoriai, kurie per mėnesį vidutiniškai savanoriauja po 20 val. Tai sudaro 4560 savanoriško darbo valandų kas mėnesį arba 54 720 valandų per metus. Jeigu už šį darbą būtų mokamas vidutinis darbo užmokestis, savanorių atliktą darbą būtų galima įvertinti 550 tūkstančių litų. "Esu "Vaikų linijoje", nes noriu pažinti vaikus, suprasti, kas jiems yra svarbu, kas juos džiugina, o kas skaudina. Savanorystė "Vaikų linijoje" tai tarsi langas į vaiko pasaulį, ir, kas įdomiausia, šį langą atveria pats vaikas", teigia "Vaikų linijos" savanorė Viktorija. Per šiuos metus "Jaunimo linijoje" dirbančių savanorių skaičius išaugo 33 proc., o "Vaikų linijoje" 32 proc. Dėl to "Vaikų linija" galėjo atsiliepti į 11 proc. daugiau skambučių telefonu bei atsakyti į 13 proc. daugiau laiškų internetu. "Jaunimo linijos" atsilieptų laiškų internetu skaičius išaugo 28 proc. "Esame įpratę prie kritiško požiūrio į mūsų visuomenę. Tačiau be įvairių problemų yra ir labai gerų ženklų. Krizės metu norinčių savanoriauti emocinės paramos tarnybose nesumažėjo, o padaugėjo. Parama savanorių mokymams, kurią skiria TEO, taip pat nesumažėjo, o padidėjo. Tai suteikia vilties, kad mūsų visuomenė yra pati pajėgi spręsti sunkumus, su kuriais susiduria", sakė Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas ir "Jaunimo linijos" vadovas Paulius Skruibis. Nevyriausybinės organizacijos, telefonu ir internetu teikiančios nemokamą emocinę paramą, džiaugiasi, kad su ilgalaike bendrovės TEO finansine parama galėjo ne tik išlaikyti esamos veiklos tęstinumą, bet netgi ir didinti jos mastus. Dėl šalį apėmusios ekonominės krizės itin ženkliai sumažėjo valstybinis finansavimas, todėl verslo parama šiuo metu yra vienas svarbiausių ramsčių, siekiant užtikrinti veiklos tęstinumą ir išlaikyti pasiektus rezultatus. "Jaunimo linija" 2010 m. viduryje ruošiasi pradėti teikti paramą visą parą. Sėkmingai pasiekus šį tikslą, "Jaunimo linija" taptų pirmąja savanoriška emocinės paramos tarnyba šalyje, veikiančia visą parą. Per ateinančius metus ši tarnyba planuoja parengti apie 50 savanorių, kurie padės kompensuoti darbą baigiančių savanorių išėjimą bei toliau didinti "Jaunimo linijos" savanorių gretas. "Vaikų linija" 2010 m. planuoja ilginti darbo laiką bei padidinti dirbančių savanorių skaičių. Per ateinančius metus "Vaikų linija" planuoja parengti taip pat apie 50 savanorių Vilniuje ir Kaune. 2010m. Kaune pradės veikti ketvirta "Vaikų linijos" bazė Jaunimo centre, tokiu būdu padaugės galimybių prisiskambinti. "Vaikų linija" ir "Jaunimo linija" tokias ateities veiklos vystymo gaires gali nusibrėžti dėl ilgalaikės bendrovės TEO finansinės paramos, leidžiančios įtraukti į savanorišką emocinės paramos teikimo veiklą vis daugiau žmonių, taip užtikrinant tarnybų plėtrą ir psichologinės pagalbos mastų augimą. Apie "Jaunimo liniją" (www.jaunimolinija.lt) "Jaunimo linija" tai savanoriška tarnyba, teikianti emocinę paramą jaunimui telefonu ir internetu. Atranką bei apmokymus praėję savanoriai atsiliepia nemokamu telefonu 8 800 28888 ir atsako į laiškus adresu www.jppc.lt/draugas. "Jaunimo linijos" veiklą Vilniuje organizuoja VšĮ Jaunimo psichologinės paramos centras, Kaune asociacija "Kauno Jaunimo linija", Klaipėdoje labdaros ir paramos fondas Dvasinės pagalbos jaunimui centras. Šios organizacijos yra Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos tikrosios narės. Pagrindiniai "Jaunimo linijos" rėmėjai yra LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, TEO LT, AB, UAB "Tele2", "Tesa A/S Lithuania", Atviros visuomenės instituto Pagalbos fondas Lietuvoje, Vilniaus miesto savivaldybė, Islandija, Lichtenšteinas, Norvegija pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus. Apie "Vaikų liniją" (www.vaikulinija.lt) "Vaikų linija" tai emocinę paramą vaikams ir paaugliams teikianti pagalbos tarnyba. Pagalba teikiama nemokamu telefonu 8-800-11111 bei internetu www.vaikulinija.lt. "Vaikų linijos veiklą organizuoja VšĮ "Vaikų linija" Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras "Pastogė" bei Klaipėdos Pedagoginė psichologinė tarnyba. "Vaikų linija" pagalbą teikia nuo 1997m. Tarnyba yra tarptautinės organizacijos Child Helpline International, vienijančios per 160 "Vaikų linijų" visame pasaulyje, narė. Kiekvienais metais tarptautinis "Vaikų linijų" tinklas atsako į vidutiniškai 11 milijonų vaikų skambučių. "Vaikų linijos" veiklą finansiškai ar paslaugomis 2009m. rėmė: LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, TEO LT, AB, "Nordea Bank Lietuva", Vilniaus miesto savivaldybė, LR Sveikatos apsaugos ministerija, UAB "Tele2", UAB "Informacijos valdymo centras", UAB "Mediaskopas", Nyderlandų Karalystės ambasada, Jungtinių Valstijų ambasada, Islandija, Lichtenšteinas, Norvegija pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus, gyventojai, aukodami finansinę paramą bei skirdami 2 proc. nuo pajamų mokesčio. Daugiau informacijos: Paulius Skruibis "Jaunimo linijos" vadovas Tel.: 8 686 36 979 El. paštas: paulius@jppc.lt www.jaunimolinija.lt Ivona Suchodolska Vaikų linijos l.e.p. vadovė Tel.: 8 601 79596 El. paštas: ivona@vaikulinija.lt www.vaikulinija.lt |