2010 10 13 Emocinės paramos tarnyba "Vaikų linija", atsiliepianti į vis didesnį vaikų skambučių ir laiškų skaičių, švenčia 13-ąjį gimtadienį. Nors per paskutinius metus nevyriausybinės organizacijos nuotaikos svyravo nuo užsidarymo iki veiklos plėtros galimybių planavimo, minėdama gimtadienį "Vaikų linija" tikisi teigiamų perspektyvų. 2009 metais "Vaikų linija" atsiliepė į daugiau kaip 91 tūkst. skambučių. Tarnybos savanoriai konsultantai praėjusiais metais telefono ragelį kėlė daugiau kaip 6,5 tūkst. valandų, o "Vaikų linijos" konsultavimo internetu personažas "Klausutis" atsakė į daugiau kaip vaikų ir paauglių 1800 laiškų. Daugiausiai skambučių tarnyba sulaukė iš 1215 metų paauglių (beveik 40 proc.). Pastebėta, kad 715 metų vaikai ir paaugliai gausiausiai kreipiasi į "Vaikų liniją" nemokamu telefono numeriu jau ne vienerius metus. Taip pat nesikeičia ir skambinančiųjų pasiskirstymas pagal lytį skambina maždaug vienodai tiek berniukų, tiek mergaičių. Tuo tarpu pagalbos laiškais daugiausiai prašo mergaitės (89 proc.). Galimybę plėtoti emocinės pagalbos veiklą telefonu ir internetu bei pritraukti daugiau savanorių padeda ilgametė "Vaikų linijos" partnerė telekomunikacijų bendrovė TEO LT, AB. "Tele 2" bendrovės paramos dėka Vaikų linija padidino galimybes prisiskambinti į Vaikų liniją.
Jau šešerius metus "Vaikų linija" vykdo kampaniją "BE PATYČIŲ", kuria siekia informuoti visuomenę apie išplitusį patyčių reiškinį ir užkirsti jam kelią. Šių metų kovo mėnesį "Vaikų linija" kartu su partneriais iš valstybynio ir nevyriausybinio sektoriaus inicijavo plačiai nuskambėjusią akciją "Savaitė BE PATYČIŲ", per kurią daugiau nei 600 vaikų ugdymo įstaigų organizavo renginius, skirtus skleisti žinią apie patyčias ir jų prevenciją. Šia proga Prezidentūroje buvo pasirašytas memorandumas "Vaikystė be patyčių".
Minėdama 13-ąjį gimtadienį, "Vaikų linija" pristato naujieną mokomąjį DVD diską, pavadinimu "PA-GA-LIAU (patyčios gali liautis)", skirtą mokyklų darbuotojams. Jame sudėta naudinga informacija apie patyčias ir jų atpažinimo būdus, instrukcijos bei rekomendacijos, kaip įvairaus amžiaus vaikams reikėtų vesti užsiėmimus apie patyčias. Klasės auklėtojai bei kiti mokyklos darbuotojai DVD diske ras "Vaikų linijos" psichologų vestų paskaitų vaizdo įrašų ištraukas, o taip pat susimąstyti apie patyčias skatinančius filmus, kuriuos bus verta aptarti su mokiniais. Šis mokomasis diskas dienos šviesą išvydo, gavus paramą iš Nyderlandų Karalystės ambasados bei bendradarbiaujant su Skalvijos kino centru bei bendrove TEO LT, AB.
Metus laiko "Vaikų linija", bendradarbiaudama su "Jaunimo linija", įgyvendino Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektą "Vaikams ir jaunimui skirtos psichologinės pagalbos telefonu ir internetu plėtra". Projekto dėka "Vaikų linijos" konsultantams surengti net 7 išvažiuojami kvalifikacijos kėlimo seminarai, siekiant didinti konsultantų darbo kokybę bei motyvaciją tęsti savanorišką veiklą tarnyboje.
Be sėkmingų projektų, "Vaikų linija" pastaraisiais metais patyrė ir neteisybių. Lietuvos nevyriausybinė organizacija, dalyvaudama Tarptautinės Vaikų linijų asociacijos (Child Helpline International) veikloje, prisidėjo prie to, kad visi Europos vaikai galėtų gauti pagalbą, paskambinę vienodu numeriu visose šalyse 116111. Paskelbus konkursą šiam numeriui gauti Lietuvoje, jį netikėtai laimėjo ir teisę naudoti gavo ne tryliktąją veiklos sukaktį mininti "Vaikų linija", o Valstybinė vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba. "Vaikų linija" pasipriešino nevyriausybinės iniciatyvos žlugdymui ir šiuo metu tikisi sulaukti teigiamų sprendimų dėl šio europinio numerio naudojimo.
Daugiau informacijos apie "Vaikų linijos" praėjusių metų veiklą rasite ataskaitoje.
Apie "Vaikų liniją"
"Vaikų linija" tai emocinę paramą vaikams ir paaugliams teikianti pagalbos tarnyba. Pagalba teikiama nemokamu telefonu 8-800-11111 bei internetu www.vaikulinija.lt. "Vaikų linijos veiklą organizuoja VšĮ "Vaikų linija" Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras "Pastogė", Kauno Dainavos Jaunimo centras bei Klaipėdos Pedagoginė psichologinė tarnyba. "Vaikų linija" pagalbą teikia nuo 1997m. Tarnyba yra tarptautinės organizacijos Child Helpline International, vienijančios per 160 "Vaikų linijų" visame pasaulyje, bei Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarrnybų asociacijos narė. Kiekvienais metais tarptautinis "Vaikų linijų" tinklas atsiliepia į vidutiniškai 11 milijonų vaikų skambučių.
"Vaikų linijos" veiklą finansiškai ar paslaugomis remia: LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, TEO LT, AB, Vilniaus miesto savivaldybė, UAB "Tele2", UAB "Informacijos valdymo centras", UAB "Mediaskopas", Nyderlandų Karalystės ambasada, Jungtinių Valstijų ambasada, Islandija, Lichtenšteinas, Norvegija pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus, gyventojai, aukodami finansinę paramą bei skirdami 2 proc. nuo pajamų mokesčio.
Daugiau informacijos: 
|