Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
     Geros praktikos rekomendacijos
     Priekabiavimas
     Ką mums pasakoja vaikai?
     Patyčių prevencija mokyklose
     Kuriame mokyklą be patyčių
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Darbas su vaikais klasėje

   Kas yra priekabiavimas?    Kaip vaikai tyčiojasi vieni iš kitų?    Kur priekabiavimas vyksta?    Mokinių vaidmenys priekabiavimo situacijoje    Ar dažnai priekabiaujama?    Kaip dažniausiai tyčiojamasi?    Kas dažniau priekabiauja, berniukai ar mergaitės?    Ar tyčiojimasis yra susijęs su vaikų amžiumi?    Ar tyčiojimasis palieka kokias nors pasekmes?    Mitai apie priekabiavimą    Ką gali padaryti mokykla?    Darbas su vaikais klasėje    Ką pasakoja vaikai, ieškodami pagalbos Vaikų linijoje?   

1.  Klasės valandėlių metu ar specialių užsiėmimų metu kalbėkite su vaikais apie tyčiojimąsi.  

Rekomenduotina aptarti tokias temas:

Priekabiavimo apibrėžimas:

  • Kas tai yra? Kokios elgesio formos vadinamos priekabiavimu?
  • Padiskutuoti, kodėl priekabiavimas vyksta.
  • Nusakyti jausmus, kuriuos kelia tyčiojimasis.
  • Papasakoti apie priekabiavimo situaciją mokykloje.

Mokyklos strategijos ar plano pristatymas. Svarbu būtų aptarti:

  • Kokios yra gero elgesio taisyklės.
  • Koks yra mokyklos planas.
  • Kaip vaikai gali įsitraukti į to plano įgyvendinimą.
  • Kokia kiekvieno atsakomybė sprendžiant priekabiavimo problemą.

Kaip tvarkytis su tyčiojimusi?

  • Mokyti vaikus tinkamo reagavimo į tyčiojimąsi būdų.
  • Paskatinti nebijoti kreiptis į suaugusius. Susitarti, į kurį suaugusį vaikai mokykloje gali kreiptis.
  • Aptarti su vaikais skirtumą tarp skundimo ir pagalbos ieškojimo.
  • Numatyti būdus, kaip galima kitus vaikus apsaugoti nuo tyčiojimosi.

Svarbu akcentuoti vaikams, kad jie turi teisę kreiptis pagalbos. Dažnai vaikai niekam nepasakoja apie patiriamą tyčiojimąsi, nes bijo būti apšaukti skundikais. Svarbu vaikams padėti suprasti skirtumą tarp skundimo ir pagalbos ieškojimo, kai vaikui sunku ir jis nežino, kaip susitvarkyti su savo sunkumais, jis turi teisę kreiptis pagalbos į tuos žmones, kuriais pasitiki.

2. Paprasta kalba drauge su vaikais. Pamėginkite sukurti elgesio taisykles, kad būtų gera būti kartu. Pavyzdžiui:

  • Mes nenorime, kad mus muštų, stumdytų ar spardytų.
  • Mes nenorime prasivardžiavimo ar apkalbinėjimo.
  • Mes norime, kad visi klasės vaikai dalyvautų įvairiuose užsiėmimuose.
  • Mes norime, kad mūsų klasė būtų draugiška ir padėtų kiekvienam, iš kurio yra šaipomasi.

3. Tegu vaikai patys sugalvoja ir pasiūlo, kaip išpirkti savo kaltę turės tie, kurie nesilaikys klasės priimtų taisyklių (pvz., atsiprašyti ne tik to vaiko, kurį įžeidė, bet ir visų klasės vaikų, ar pan.). Taisyklių lengviau laikytis, kai jos nėra primestos suaugusių, o sugalvotos pačių vaikų.

   Kas yra priekabiavimas?    Kaip vaikai tyčiojasi vieni iš kitų?    Kur priekabiavimas vyksta?    Mokinių vaidmenys priekabiavimo situacijoje    Ar dažnai priekabiaujama?    Kaip dažniausiai tyčiojamasi?    Kas dažniau priekabiauja, berniukai ar mergaitės?    Ar tyčiojimasis yra susijęs su vaikų amžiumi?    Ar tyčiojimasis palieka kokias nors pasekmes?    Mitai apie priekabiavimą    Ką gali padaryti mokykla?    Darbas su vaikais klasėje    Ką pasakoja vaikai, ieškodami pagalbos Vaikų linijoje?   

Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt