Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
     Senesnė informacija
     Savaitė BE PATYČIŲ
     Pagalba suaugusiems
     Draugystės karnavalas
     Apyrankės "Be patyčių"
     Kuriame mokyklą be patyčių
     Patyčios - kas tai?
     Tėvams
     Vaikams
     Mokykloms
     Patyčių prevencijos programa Pilaitės vidurinėje mokykloje
     Naudinga literatūra apie smurto ir patyčių prevenciją
     Naudingos interneto svetainės apie patyčias ir jų prevenciją
     Filmai apie patyčias ir jų prevenciją
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Klausimai-atsakymai

KLAUSIMAS:

Esu mokyklos direktorius. Sužinojau, kad mano kolektyve yra mokytojų, kurie skaudina ir žemina vaikus, pvz., negražiai pavadina arba turi išankstines nuostatas, kad tam tikras mokinys yra "chuliganas" ir jei kas iš karto yra kaltinamas būtent jis. Kaip turėčiau reaguoti, kai žinau, jog tokie dalykai mokykloje vyksta?

ATSAKYMAS:

Visų pirma norisi pasidžiaugti, kad keliate tokį svarbų ir opų klausimą – apie mokytojų patyčias iš vaikų. Nors neretai apie tai diskutuoti su mokyklos darbuotojais yra labai sunku ar net neįmanoma, kartais išvis yra neigiama, kad mokytojai gali šitaip elgtis – tačiau apie tai kalbėti būtina, nes tik kalbėdami ir įvardindami, kad mokytojai taip pat kartais pasielgia netinkamai su vaikais, galime tikėtis iš mokyklos išgyvendinti šį nepageidautiną elgesį. Suprantama, kad net ir žinant apie tokius atvejus, nėra lengva į juos reaguoti ir juos sustabdyti. Diskutuojant apie tokias situacijas mokytojų ar administracijos kolektyve, neretai galima išgirsti tokių pateisinimų - "šio mokytojo yra toks bendravimo stilius ir jo nepakeisi", "šitas mokytojas jau 30 metų taip darbuojasi, ar realu čia ką nors pakeisti?", "jis toks žmogus ir reikia jį priimti" ir pan.

Iš tiesų mokykloje negali būti dvigubų standartų – jei mes kuriame taisyklę vaikams, kad patyčios yra netinkamas elgesys, ta pati taisyklė turi galioti ir visiems mokyklos suaugusiems. Ką galite daryti, kad to pasiektumėte? Visų pirma yra svarbu užtikrinti, kad egzistuotų aiški informavimo sistema apie tokius atvejus, kai mokytojai tyčiojasi iš kitų vaikų, pvz. nurodytas konkretus asmuo, į kurį galima kreiptis ar elektroninis paštas, kuriuo galima apie tokį atvejį parašyti. Taip pat svarbu būtų susitarti su prevencinės komandos nariais ar kitais administracijos darbuotojais, ką su gaunama informacija darysite toliau, pvz. galima surinkti kelių žmonių komandą, kuri aptars kiekvieną atvejį ir tuo konkrečiu atveju nutars, kaip derėtų reaguoti. Ir trečias dalykas – labai svarbu, kad į tuos atvejus būtų reaguojama – kalbamasi su mokytoju, apie kurio netinkamą elgesį gavote informacijos, po to stebima, kaip jam sekasi keisti savo elgesį ir jei yra poreikis – pakartotinai kalbamasi.

Greta mokytojų patyčių minite ir kitą sunkumą – kad mokytojai kartais turi netinkamas nuostatas kai kurių mokinių atžvilgiu. Mokytojų kolektyve gali pasitaikyti įvairių netinkamų nuostatų ir patyčių atžvilgiu, pvz. kartais yra galvojama, kad patyčios yra normalus elgesys ir tikima, kad pasityčiodami iš kito galime padėti jam susivokti ir pasikeisti. Nuostatas keisti galite pasitelkdami į pagalbą įvairius mokymus ir kitus specialistus. Pvz. surengti visos mokyklos mokytojams seminarą apie patyčias ar apie neagresyvius vaikų drausminimo būdus; sistemingai rengti atvejų aptarimo grupes, kuriose mokytojai pristatytų įvairias situacijas, kurios jiems buvo sunkios ar kuriose jie nežinojo, kaip sudrausminti vaiką ir drauge su kitais kolegomis bei mokyklos psichologu paieškoti konstruktyvių būdų, kaip galima panašiose situacijose mokytojui pasielgti.

Sėkmės Jums!

Vaikų linija


Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt