Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
     Senesnė informacija
     Savaitė BE PATYČIŲ
     Pagalba suaugusiems
     Draugystės karnavalas
     Apyrankės "Be patyčių"
     Kuriame mokyklą be patyčių
     Patyčios - kas tai?
     Tėvams
     Vaikams
     Mokykloms
     Patyčių prevencijos programa Pilaitės vidurinėje mokykloje
     Naudinga literatūra apie smurto ir patyčių prevenciją
     Naudingos interneto svetainės apie patyčias ir jų prevenciją
     Filmai apie patyčias ir jų prevenciją
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Klausimai-atsakymai

KLAUSIMAS:

Mūsų mokykloje vyksta budėjimai per pertraukas, budi ir vyresnių klasių mokiniai. Jie padeda mokytojams, bet pastebime, kad būna, jog patys budintys mokiniai nevengia pasityčioti, prigalvoja kokių užduočių jaunesniems vaikams, kurie, pavyzdžiui, bėga koridoriumi, mano nuomone, kartais ir žeminančių užduočių... ir verčia jas viešai atlikti, kyla konfliktų. Kaip turėtume elgtis tokioje situacijoje?

ATSAKYMAS:

Laiške keliate klausimą dėl vyresnių moksleivių budėjimų pertraukų metu. Pastebite, jog kartais patys budintys mokiniai iniciuoja patyčias, ar kitaip netinkamai elgiasi. Klausiate, kaip turėtumėte dėl to elgtis.

Budėjimas pertraukų metų yra labai reikšmingas elementas patyčių prevencijos srityje. Moksliniai tyrimai patvirtina, jog kuo efektyviau įdiegta mokykloje budėjimo pertraukų metu sistema, tuo mažesnis patyčių paplitimas. Taip pat mokslininkų bei tam tikrų patyčių prevencijos programų yra stipriai rekomenduojama, kad budėjimuose pertraukų metu dalyvautų tik suaugusieji, t.y. į šią veiklą nebūtų įtraukiami moksleiviai. Ši rekomendacija būtent ir išplaukia iš to, ką stebite Jūsų mokykloje, jog būdint vyresniems moksleiviams gali kilti konfliktų, nesutarimų ir net patyčių. Neįtraukimu moksleivių į budėjimą taip pat demonstruojame tinkamą nuostatą, jog patyčių stabdymas yra suaugusiųjų atsakomybė ir pareiga. Budintiems moksleiviams gali būti itin sudėtinga įsitraukti, jeigu stebi netinkamą kitų mokinių elgesį, tiek dėl jų pačių saugumo, tiek dėl agresyvaus ar kitokio netinkamo elgesio stabdymo kompetencijų stokos. Dėl visų šių priežasčių kai kurios mokyklos koreguoja savo budėjimo sistemą ir atsisako mokinių budėjimo.

Suprantama, kad atsisakyti mokinių budėjimo ar kitaip koreguoti nusistovėjusią mokykloje sistemą nėra paprasta ir toli gražu nepakanka vieno ar kelių mokyklos darbuotojų iniciatyvos. Svarbu kelti šį klausimą, kylančius sunkumus mokyklos administracijai, mokyklos taryboje ar kitų panašaus pobūdžio susirinkimų metu ir ieškoti optimalaus sprendimo. Kai kurios mokyklos, siekdamos išspręst panašius sunkumus, kuriais Jūs dalinotės savo laiške, bet atsisakiusios sustabdyti mokinių budėjimą, pakoregavo pačių budinčių moksleivių funkcijas. Pavyzdžiui, budintys moksleiviai yra budinčio suaugusiojo padėjėjai, tačiau jiems draudžiama koreguoti kitų mokinių elgesį, įsikišti į situaciją, duoti kažkokias užduotis netinkamai besielgiantiems ir pan. Tokiu būdu nuimama atsakomybė nuo budinčių moksleivių už kitų mokinių elgesį bei sumažinama patyčių ar kito netinkamo elgesio galimybė iš pačių budinčių moksleivių.

 

Vaikų linija


Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt