Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
     Senesnė informacija
     Savaitė BE PATYČIŲ
     Pagalba suaugusiems
     Draugystės karnavalas
     Apyrankės "Be patyčių"
     Kuriame mokyklą be patyčių
     Patyčios - kas tai?
     Tėvams
     Vaikams
     Mokykloms
     Patyčių prevencijos programa Pilaitės vidurinėje mokykloje
     Naudinga literatūra apie smurto ir patyčių prevenciją
     Naudingos interneto svetainės apie patyčias ir jų prevenciją
     Filmai apie patyčias ir jų prevenciją
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Klausimai-atsakymai

KLAUSIMAS: 

Mūsų klasė buvo draugiška, kol vaikai neperėjo į penktą klasę. Dabar dažnai girdžiu iš vaiko bei kitų tėvų, jog dažnai vyksta ginčai, konfliktai, patyčios. Galvojame, kad tai kažkaip susiję su nauja mokytoja – ji visiškai nemoka valdyti klasės, todėl vaikai per pamokas išdarinėja ką tik nori. Ką mes kaip tėvai galime padaryti – juk gi nepasakysi mokytojai, kad ji blogai dirba?

ATSAKYMAS:

Dalinatės, kad Jūsų vaiko klasė buvo draugiška iki penktos klasės, bet šiais metais situacija pasikeitė. Tai gali būti susiję su įvairiais dalykais. Vaikai perėjo iš pradinės į vidurinę mokyklą, t.y. susidūrė su įvairaus pobūdžio pasikeitimais: daugiau pamokų, skirtingi mokytojai, vyresnių vaikų kaimynystė, prasideda prieštaravimų kupinas paauglystės laikotarpis. Visi šie pokyčiai yra išbandymų metas vaikams ir gali kelti jiems įvairius išgyvenimus – jausmą,  kad jie jau yra dideli (nebe pradinukai), todėl gali elgtis drąsiau, galbūt norą išbandyti kažką naujo bei pasirodyti vieni prieš kitus. Taigi šie pokyčiai gali keisti ir atmosferą grupėje.

Rašote, kad tarp vaikų kyla vis daugiau konfliktų, kas Jums – kaip tėvams – kelia nerimą. Suprantama, kad pablogėjęs klimatas klasėje gali skatinti patyčias, agresyvų elgesį, todėl labai svarbu, jog keliate šį klausimą. Būtina yra aptarti susiklosčiusią situaciją su klasės auklėtoja, nekaltinant jos ir nevertinant jos darbo. Kartu yra lengviau surasti sprendimą. Vienas iš galimų sprendimų yra rengti sistemingas klasės valandėles vaikams draugystės, tolerancijos tema, kurias paprastai veda pati mokytoja arba mokyklos specialistai (pavyzdžiui, psichologas, socialinis pedagogas).

Savo susirūpinimą galima išreikšti ir vaikui bei paklausti, kaip vaikui atrodo, kas vyksta klasėje. Vaiko pastebėjimai gali būti įvardinti tėvų susirinkimo metu.

Kadangi Jūsų aprašyta situacija yra apie visų klasės vaikų santykius, galite inicijuoti tėvų susirinkimą bei pakalbėti su kitų vaikų tėvais apie tai, ką pastebite, pasidalinti savo nerimu. Visi kartu – mokytoja ir tėvai, padiskutavę, galėsite geriau suprasti, kas vyksta tarp vaikų ir kokių veiksmų galima imtis. Klasės tėvų susirinkimo metu galima aptarti, kaip tėvai galėtų įsitraukti į klasės atmosferos keitimą. Pavyzdžiui, klasės bendruomenę bei draugišką atmosferą gali sustiprinti bendri klasės renginiai, išvykos, kur dalyvautų vaikai ir  tėvai. Patyčioms ar kitam nepagarbiam elgesiui priešnuodis yra draugiškas ir pagarbus bendravimas, tiek mokykloje, tiek namuose. Todėl tėvų pavyzdys bei bendravimas su savo vaikais šiomis temomis gali paskatinti juos dažniau demonstruoti laukiamą elgesį.

Kokia bebūtų pasikeitimų priežastis, neslėpėte susirūpinimo, neignoravote pasikeitimų, o  padarėte pirmą žingsnį sunkumų sprendimo link. Sėkmės Jums žengiant tolimesnius žingsnius!

 

Vaikų linija


Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt