Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
     Senesnė informacija
     Savaitė BE PATYČIŲ
     Pagalba suaugusiems
     Draugystės karnavalas
     Apyrankės "Be patyčių"
     Kuriame mokyklą be patyčių
     Patyčios - kas tai?
     Tėvams
     Vaikams
     Mokykloms
     Patyčių prevencijos programa Pilaitės vidurinėje mokykloje
     Naudinga literatūra apie smurto ir patyčių prevenciją
     Naudingos interneto svetainės apie patyčias ir jų prevenciją
     Filmai apie patyčias ir jų prevenciją
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Klausimai-atsakymai

KLAUSIMAS:

Norėčiau pasiteirauti, ką daryti vaikui, kaip per pamoką direktorius išvadina tundra prieš visus vaikus? Nors vaikas tik bandė kartu analizuoti su direktoriaus pagalba pamoką, nes kiti nenorėjo to daryti. Mokykla siekia gimnazijos vardo.

ATSAKYMAS:

Laiške keliate svarbų ir jautrų klausimą – kaip reaguoti situacijose, kuomet vaikas nepagarbų ir užgaulų elgesį patiria ne iš bendraamžio, o iš suaugusio žmogaus. Realybė yra ta, kad tas elgesys, kuris vaikų tarpe yra įvardinamas kaip netinkamas elgesys – pvz., negražu ant kito žmogaus šaukti ar apsivardžiuoti, negalima kito mušti, pačių suaugusiųjų tarpe laikomas visai "normaliu elgesiu", kuris kartais gali būti naudojamas kaip auklėjimo priemonė arba būdas "susikalbėti su vaiku". Jūsų aprašytoje situacijoje direktorius apvardžiavo vaiką – tai yra nepriimtinas elgesys nei vaikų, nei suaugusiųjų tarpe. Suprantama, kad tokioje situacijoje vaikui sunku sureaguoti, nes žmogus, kuris jį pavadino "tundra" yra ne tik suaugęs asmuo, bet taip pat ir mokyklos direktorius.

Vienas iš galimų reagavimo būdų tokioje situacijoje galėtų būti tiesiogiai paprašyti direktoriaus neapsivardžiuoti, pvz., "Aš ne tundra. Prašau manęs neapvardžiuoti". Juk panašiai mokome vaikus elgtis, kuomet jie patiria patyčias iš bendraamžių. Natūralu, kad tai pasakyti mokyklos direktoriui gali būti nesaugu, tuomet į pagalbą vaikui būtinai turėtų ateiti kas nors iš suaugusiųjų, kuriuo vaikas pasitiki. Suaugęs žmogus, pvz. šeimos narys, galėtų tokį direktoriaus elgesį aptarti su klasės auklėtoju ar kitu atsakingu mokyklos darbuotoju, kurie galėtų informuoti apie mokyklos poziciją patyčių ir kitokio netinkamo elgesio klausimu. Mokyklose turėtų būti numatyta, kaip ir kur gali kreiptis vaikas, jei jis susiduria su netinkamu suaugusiųjų elgesiu. Neretai tokias situacijas mokyklose padeda spręsti socialinis pedagogas ar mokyklos prevencinė komanda, kurios veikloje paprastai dalyvauja ir tėvų atstovai. Tad verta pasidomėti, kokia pagalbos ir kreipimosi sistema egzistuoja Jūsų mokykloje.

Suaugusiųjų pagalba ypač svarbi, jei apie analogišką mokyklos darbuotojo elgesį tenka išgirsti ir daugiau vaikų pasakojimų, toks elgesys kartojasi. Kai mokyklos darbuotojo elgesys yra pasikartojantis ir iš kitų mokyklos darbuotojų pagalbos nesulaukiama – apie tai galima informuoti institucijas, kurioms yra pavaldžios mokyklos arba kurios rūpinasi vaiko teisėmis, pvz. švietimo skyriui, Vaiko teisių apsaugos tarnybai, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigai.

 

Vaikų linija


Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt