"VAIKŲ PAŠTAS" KAS TAI?
2002 metų balandžio mėnesį Vilniaus Vaikų linijoje įsikūręs "Vaikų paštas" gavo pirmąjį laišką ir pradėjo savo veiklą, padėdamas vaikams spręsti įvairiausius jiems sunkumus. Iki 2006 metų pradžios "Vaikų pašto" konsultantai atsakė arti 300 įvairaus amžiaus vaikų ir paauglių laiškų.
Kas gali rašyti į "Vaikų paštą"?
Į "Vaikų paštą" gali rašyti vaikai ir paaugliai iš visos Lietuvos, kurie nori pasidalinti savo sunkumais bei rūpesčiais. Tai ypač naudinga tiems vaikams, kurie turi sunkumų, bet neturi galimybės arba nedrįsta paskambinti į Vaikų liniją (116 111, kasdien nuo 11 iki 21 val.). Tokie vaikai gali kreiptis į "Vaikų paštą" ir gauti atsakymą raštu. Yra vaikų, kuriems tiesiog lengviau parašyti laišką negu skambinti.
Kas atsako į vaikų laiškus?
Į laiškus atsako savanoriai konsultantai, dažniausiai jauni žmonės, įgiję konsultavimo žinių Vaikų linijos parengiamuosiuose kursuose bei susipažinę su "Vaikų pašto" taisyklėmis.
Apie ką galima rašyti į "Vaikų paštą"?
Į "Vaikų paštą" galima rašyti apie viską, kas rūpi vaikams ir paaugliams: tiek apie įvairiausius kasdienius rūpesčius, tiek apie sudėtingesnius sunkumus, kai norisi pasidalinti savo išgyvenimais ar pasitarti. Į kiekvieną laišką žiūrima rimtai ir visada išsiunčiamas atsakymas, jeigu, žinoma, yra atgalinis adresas.
Ar "Vaikų paštas" kaip ir "Vaikų linija" laikosi anonimiškumo ir konfidencialumo principų? Juk vaikai ant voko užrašo savo vardą bei adresą?
Skambinant telefonu galima išlikti pilnai anonimišku (t.y. nereikia prisistatyti), tuo tarpu bendraujant laiškais reikia nurodyti adresą, kuriuo galime atsakyti. Vaiko vardas ir adresas reikalingas tik tam, kad būtų aišku, kur siųsti atsakymą. Viskas, kas yra parašoma į "Vaikų paštą" ar papasakojama paskambinus į Vaikų liniją, yra kruopščiai saugoma, ir jokia informacija apie vaiką, jo gyvenamą vietą, paminėtas problemas "neišeina" iš Vaikų linijos.
Kokiais atvejais "Vaikų paštas" negali padėti?
Kartais vaikai prašo atsiųsti kitų mums rašančių vaikų adresus, kad galėtų su jais susirašinėti. "Vaikų paštas" negali to padaryti dėl dviejų priežasčių. Pirma, kaip jau minėjome, tarnyba visiems rašantiems garantuoja konfidencialumą, t.y. mes niekam neskelbiam parašiusių vaikų adresų. Antra, "Vaikų paštas" nėra pažinčių tarnyba, o užsiima vaikų psichologiniu konsultavimu bei palaikymu. Taip pat negalime padėti tada, kuomet vaikas prašo kokių nors materialių dalykų, pvz. atsiųsti pinigų, iškarpų, žurnalų. Šiuos klausimus mes galime tik aptarti su vaiku bei paskatinti jį patį mąstyti, kaip gauti tai, ko norisi.
Kaip greitai vaikas gali tikėtis gauti atsakymą iš "Vaikų pašto"?
"Vaikų paštas" įsipareigoja išsiųsti atsakymą ne vėliau kaip po 10 dienų nuo laiško gavimo datos. Tai nepriklauso nuo laiško ilgio ar paminėtų sunkumų.
Koks yra "Vaikų pašto" adresas?
"Vaikų paštas"
M.K. Oginskio 3
LT - 10219 Vilnius
Iki susirašymo!