Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
     Geros praktikos rekomendacijos
     Priekabiavimas
     Ką mums pasakoja vaikai?
     Patyčių prevencija mokyklose
     Kuriame mokyklą be patyčių
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Pirmas skyrius

Kodėl vaikams ir jaunimui reikalinga pagalba telefonu?

HEREWARD HARRISON

 Kodėl vaikams ir jaunimui reikalinga pagalba telefonu?   Pagalbos linijos steigimas   Vaiko apsauga   Konfidencialumas   Telefono skambutis   Specialiosios pagalbos linijos   Stebėjimas ir įvertinimas   Vaikų ir jaunimo požiūris   Jaunimo tarpusavio pagalba   Greta telefoninės pagalbos   Pavyzdžiai iš Europos Sąjungai nepriklausančių valstybių   

Visame pasaulyje vaikai ir jaunimas naudojasi telefonu. Tai jiems natūrali ryšio priemonė, ir nesvarbu ar tai tradicinis, fiksuotas namų telefonas, ar didmiesčio gatvėje esantis taksofonas, ar vienintelis mažame atokaus rajono kaimelyje esantis telefonas, ar – vis labiau populiarėjantis – mobilusis telefonas (pagal statistiką D. Britanijoje 2000 m. lapkritį 80% 13-16 m. amžiaus vaikų turėjo mobiliuosius telefonus).

Telefonas nėra prabanga, skirta turtingam visuomenės sluoksniui - ieškant pagalbos ar patarimo juo laisvai gali naudotis tiek benamiai vaikai Indijoje (nemokami skambučiai per taksofono operatorių), tiek Afrikos kaimelių vaikai arba Rio de Janeiro gatvių vaikai (naudojant žetonus). Įvairiose pasaulio šalyse vaikai, patekę į sunkią situaciją ar pavojų, renkasi pagalbą telefonu, nes tai patogu: nereikia susitikti ar prisistatyti, skambinti gali kada nori ir iš kur nori.

Pagalbos telefonu tarnybos sistema – ChildLine buvo įkurta 1986 m. Didžiojoje Britanijoje, atlikus apklausą BBC televizijoje apie seksualinę prievartą. Tūkstančiai atsiliepusių suaugusiųjų bei jaunuolių teigė, jog vienintelis būdas, kuriuo jie išsipasakotų apie patiriamą gėdą, baimę ar skausmą – tai nemokama konfidenciali pagalbos telefonu tarnyba, kuri užtikrintų anonimiškumą. Ši mintis netrukus buvo įgyvendinta, o  per  kitus  13 metų  tarnyba  ChildLine  padėjo  daugiau nei 1 milijonui 5-18 m. amžiaus vaikų, patyrusių ne tik fizinę, lytinę ar emocinę prievartą, bet ir vaikų, patiriančių priekabiavimą, vaikų, prašančių pagalbos mokymosi, nėštumo, narkotikų bei kitais klausimais. Panaši situacija užfiksuota kitose Europos valstybėse bei visame pasaulyje (žr. 1 priedą). Įkūrus pagalbos liniją ir tam tikromis sąlygomis vaikui suteikus galimybę ja naudotis, jie skambina dėl visų jiems skausmą ar rūpestį keliančių klausimų.

Apie telefoninę tarnybą vaikai gali sužinoti vienas iš kito - įprastas būdas gatvės ar į sekso industriją įtrauktų vaikų; informacijos apie ChildLine liniją galima rasti ant įvairių reklaminių plakatų arba telefono būdelėje; kai kurie vaikai tai sužino ieškodami informacijos apie, pavyzdžiui, priekabiavimą tam skirtuose tinklapiuose, kuriuose jiems bus siūloma pasinaudoti konfidencialia nemokama telefono linija. Taip pat yra vaikų, kurie pirmiausia išsiunčia nemokamą laišką ir gauna užuojautos kupiną atsakymą, padrąsinantį paskambinti ir pasikalbėti su pagalbą teikiančiu žmogumi.

ChildLine  darbuotojai netrukus pastebėjo, jog daugeliui vaikų prireikia keleto ,,bandomųjų" skambučių, kad prisiverstų pradėti pokalbį. Be to, neretai vaikai iš pradžių paskambina grupėmis ir patikrina, ar atsakymas yra toks, kokį jie tikisi išgirsti. Kai kurie jų pradeda verkti ir negali kalbėti, arba tyli ir nieko nesako, kiti – vartoja provokuojančią kalbą. Visos šios situacijos įvertintos kaip bandymas užmegzti pokalbį telefonu. Norėdamas pabrėžti, kad ChildLine yra skirta vaikams, atsakydamas į skambutį tarnybos operatorius ištaria draugišką frazę: ,,Sveiki. Jūs paskambinote į ChildLine. Ar norėtumėte pasikalbėti su konsultantu?" Taip užmezgamas kontaktas, o tęsti pokalbį ar ne, dabar nuspręs tik pats vaikas. Šis scenarijus kartojamas kiekvieną kartą, kai į tarnybą paskambina įvairių nesėkmių ištikti vaikai, ieškantys pagalbos ar patarimo telefonu.

Pagalbos linija ypač svarbi, nes ji vaikams suteikia galimybę bendrauti taip, kaip jie nori ir kada jie nori, padeda jiems kontroliuoti situaciją, išsipasakoti apie juos ištikusias bėdas ir sunkumus taip, kaip jie neišdrįstų to padaryti bendraujant akis į akį. Tai suteikia galimybę suaugusiems išklausyti milijonus vaikų visame pasaulyje, padėti jiems ir suprasti, ką jie jaučia. Išklausymas ir pagalba suteikia galimybę paskatinti vaikus ir jaunimą planuoti savo pačių ateitį. Viešinant skambinančiųjų požiūrius ir norus įvairiuose leidiniuose galima daryti įtaką gyvenimui tų, kurie nesugeba kalbėti už save. Pagalba telefonu – tai unikalus būdas sužinoti vaikų ir jaunimo likimus, suteikti jiems skirtą paslaugą.

 Kodėl vaikams ir jaunimui reikalinga pagalba telefonu?   Pagalbos linijos steigimas   Vaiko apsauga   Konfidencialumas   Telefono skambutis   Specialiosios pagalbos linijos   Stebėjimas ir įvertinimas   Vaikų ir jaunimo požiūris   Jaunimo tarpusavio pagalba   Greta telefoninės pagalbos   Pavyzdžiai iš Europos Sąjungai nepriklausančių valstybių   


Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt