Naujienos
  Tyrimai
  Išgirsk vaiką
  Renginiai ir projektai
  Projektas "Saugesnis internetas"
  Pranešimai spaudai
  Vaikų linija žiniasklaidoje
  Vaikams ir paaugliams
  Diskusijos
  Apie Vaikų liniją
  Nuotraukos
  Kampanija BE PATYČIŲ
  Apie sunkumus
  Skaitiniai
     Geros praktikos rekomendacijos
     Priekabiavimas
     Ką mums pasakoja vaikai?
     Patyčių prevencija mokyklose
     Kuriame mokyklą be patyčių
  Savanoriams
  Kviečiame paremti
  Rėmėjai
  Draugai
  Leidiniai
  Atsiliepimai
  Naudingos nuorodos
  Kontaktai


Mokinių vaidmenys priekabiavimo situacijoje

   Kas yra priekabiavimas?    Kaip vaikai tyčiojasi vieni iš kitų?    Kur priekabiavimas vyksta?    Mokinių vaidmenys priekabiavimo situacijoje    Ar dažnai priekabiaujama?    Kaip dažniausiai tyčiojamasi?    Kas dažniau priekabiauja, berniukai ar mergaitės?    Ar tyčiojimasis yra susijęs su vaikų amžiumi?    Ar tyčiojimasis palieka kokias nors pasekmes?    Mitai apie priekabiavimą    Ką gali padaryti mokykla?    Darbas su vaikais klasėje    Ką pasakoja vaikai, ieškodami pagalbos Vaikų linijoje?   

Kaip matyti iš priekabiavimo apibrėžimo, priekabiavimo situacijoje yra ne mažiau kaip du dalyviai: priekabiautojas ir auka. Tačiau dažniausiai situacijoje dalyvauja ne tik besityčiojantis vaikas ir jo auka, dažnai  priekabiavimo situaciją stebi ir kiti vaikai. Ar šie vaikai taip pat įsitraukia į tyčiojimąsi?

Įvairūs tyrimai rodo, kad apskritai moksleiviai neigiamai žiūri į priekabiavimo reiškinį ir nenori į jį įsitraukti. Tyčiojimąsi stebintys vaikai dažnai teigia, kad priekabiavimą stebėti yra nemalonu ir mano, kad priekabiavimo aukoms reikėtų padėti, tačiau retai imasi realių veiksmų, kad pakeistų situaciją. Kodėl? Priekabiavimą stebintys vaikai neretai bijo, kad padėdami aukai gali patys tapti priekabiavimo aukomis ir gali būti skriaudžiami. Šie vaikai dažnai jaučia kaltę, kad nepadeda priekabiavimą patiriantiems vaikams, tačiau bijo pranešti kam nors apie tai, kas vyksta ir būti laikomi "skundikais". Situacijos "stebėtojai" jaučiasi nesaugūs ir bejėgiai, kad imtųsi kažkokių priemonių prieš priekabiavimą. O kartais šie "stebėtojai" pasiduoda bendraamžių spaudimui ir patys įsitraukia į priekabiavimą, pradeda kabinėtis, tyčiotis iš kitų vaikų.

Manoma, kad tyčiojimosi situacijos stebėtojai dažniausiai yra "žiūrovų auditorija", kuri stebi priekabiavimą ir nesiima jokių veiksmų. Toks stebėjimas tik dar labiau skatina tyčiojimąsi, nes priekabiautojas tokiu būdu geriau įtvirtina savo jėgos statusą. Žymiai retesniais atvejais priekabiavimą stebintys vaikai yra aktyvūs ir stengiasi įsikišti į priekabiavimo situaciją ir padėti aukai.

Žymus norvegų tyrinėtojas Dan Olweus, plačiai tyrinėjęs priekabiavimo reiškinį, teigia, kad  priekabiavimo situacijoje esantys vaikai gali prisiimti vieną iš daugelio vaidmenų (1 pav.):

1 pav. Mokinių vaidmenys priekabiavimo situacijoje pagal D. Olweus (1994)

Nesvarbu, koks yra vaiko vaidmuo priekabiavimo situacijoje, ar jis atlieka šalininko, ar galimo priekabiautojo, neutralaus stebėtojo, ar aukos gynėjo vaidmenį, jis jau yra priekabiavimo situacijos dalyvis ir turi būti įtrauktas sprendžiant priekabiavimo problemą.

   Kas yra priekabiavimas?    Kaip vaikai tyčiojasi vieni iš kitų?    Kur priekabiavimas vyksta?    Mokinių vaidmenys priekabiavimo situacijoje    Ar dažnai priekabiaujama?    Kaip dažniausiai tyčiojamasi?    Kas dažniau priekabiauja, berniukai ar mergaitės?    Ar tyčiojimasis yra susijęs su vaikų amžiumi?    Ar tyčiojimasis palieka kokias nors pasekmes?    Mitai apie priekabiavimą    Ką gali padaryti mokykla?    Darbas su vaikais klasėje    Ką pasakoja vaikai, ieškodami pagalbos Vaikų linijoje?   

Naujienų prenumerata

El. paštas







Sprendimas: ivc.lt